Seglarskolan

Seglarskolan Borgholms Båtklubb 2022

Under vecka 27, 28 och vecka 29 kör vi seglarskola för barn och ungdomar, en kurs/vecka. Du som är född 2013 eller tidigare är välkommen att höra av dig, deltagare måste kunna simma.

Vi seglar Optimistjolle och C55 kölbåt i seglarskolan, vilket är ett mycket uppskattat komplement som skapar teamkänsla i seglingen. Vi kommer även i år att segla mycket kölbåt med barnen/ungdomarna, speciellt med mer erfarna seglare om så önskas.

Barn och ungdoms kurserna pågår måndag till fredag 9.00-13.00 och kostar 1200kr.

Anmälan görs via mail till seglarskolan via länken längst ner.

Vid anmälan ange:barnets namn, adress, telefonnummer, personnummer, storlek på t-shirt samt målsmans namn och telefonnummer.

Anmälningsavgiften betalas innan kursstart via swish:1236297303

OBS! ange barnets namn vid betalning.

Personnummer behöver vi för att försäkringarna ska gälla, de finns med i medlemsregistret under 2022 och tags sedan bort enligt GDPR.

Vid tillräckligt stort intresse kan vi anordna en kurs på tre dagar för vuxna, kursen kostar 1200kr per person.

VID FRÅGOR kontakta Stig Ruchatz mobil 0703-579759 eller på mail seglarskolan@borgholmsbatklubb.se